Weer terug in Nederland

30 april 2018 - Amsterdam, Nederland

Op dit moment zit ik met een dikke trui aan achter de laptop om mijn laatste blog over Sevilla te schrijven maar laat ik bij het begin waar ik vorige keer gebleven ben...

​Mama en Hanneke zijn geweest!! Hoe gezellig en heerlijk was het om deze 2 fantastische mensen kennis te laten maken met Sevilla! Aangezien ik gewoon naar school moest tot 13.00 heb ik voor de eerste dag een fietstour voor ze geboekt met een nederlandse gids.. We blijven ten slotte Nederlanders haha. Als 2 verzopen katjes stonden ze me voor school op te wachten om lekker te gaan lunchen. Ondanks de regen hebben ze toch heel erg genoten van de tour waardoor ze een goede indruk hebben gekregen van Sevilla, zo groot is de stad namelijk niet.
​Wat kan je beter eten dan tapas? Juist, niks. Dus daarom gaan we naar een tapas cafe dichtbij school waar ik de hele kaart ongeveer al ken.
​De ene tapa nog lekker dan de ander.. Nadien begeven we ons door de regen naar een universiteit die vroeger een sigarenfabriek is geweest en lopen daar een beetje rond. Het is koud en nat dus tijd voor een kopje koffie in het duurste hotel van Sevilla. ​Voor de 2e dag staat voor mama en Hanneke de kathedraal Giralda op het programma maar daar tegenover staat Alcazar (ook een bekend en belangrijk gebouw), mama en Hanneke besluiten om die te bezoeken terwijl ik als een stuudje mijn huiswerk ga doen. Voor deze avond staat paella op de planning, heerlijk!! Niet te ver weg van onze appartementen omdat het gruwelijk regent.

Dag 2 is gelukkig beter, al hebben de dames toch nog regen in de ochtend gehad. Maaaar een blauwe plastic zak mocht dienen als regenjas tot de regen stopt.
​Na school zoek ik ze weer op om te gaan lunchen. Nadien laat ik ze de andere kant van Sevilla zien. Kleine straatjes en gezellige cafes om koffie te drinken en lopen we naar metropol parasol om een mooi uitzicht te hebben over Sevilla. Het is droog en zelfs de zon komt even gedag zeggen!! Wat heerlijk, dat moet gevierd worden met een wijntje op een terras. We wandelen nog wat meer en eindigen later op de avond in een luxe tapas bar.

​Het waren 2,5 dagen die enorm snel voorbij gevlogen zijn want ik moet alweer gedag zeggen tegen mama en Hanneke. Dank jullie wel dat jullie de tijd en moeite hebben genomen om naar mij toe te komen! Het was super!

​La feria, een traditie waarin een week lang gefeest word in flamenco jurken. Dit keer aan de andere kant van de rivier waardoor ik er geen last van heb. Een nieuwe jurk kost minimaal 300 euro, een eindprijs bestaat er niet. De vrouwen kijken hier een heel jaar naar uit en het gaat erom om gezien te worden. Hoe meer hoe beter. Ik kan een jurk voor 40 euro kopen dus daar zeg ik geen nee tegen en hij is nog mooi ook. Helemaal opgedirkt en al vertrekken Alexia en ik naar La Feria en zien de mooiste jurken voorbij komen. Een gezin kan een paard met koets huren om zich van huis naar La Feria te verplaatsen en weer terug. Letterlijk niks is hier te gek, het lijkt wel carnaval maar dan over de top. Ow ik was nog vergeten te vertellen dat alle vrouwen op hun hoofd bloemen dragen, het liefst zo hoog mogelijk op je hoofd. (zie foto`s) Daar doe ik echter niet aan mee, voel me al een aapje in een kostuum. Mijn bloem komt gewoon aan de zijkant van mijn hoofd.
​Natuurlijk op het laatste moment krijgen we nog een snelcursus flamenco dansen en moeten dit maar even uit zien te voeren.. Of dat gelukt is laat ik in het midden maar het was wel een super geslaagd feest.

​Mijn laatste 2 weken in Sevilla bestaan voornamelijk uit warm weer, ZON en school. Heerlijk dat de zon zich laat zien alleen zo enorm jammer dat je er niet eerder was.
Een stranddag hoort er natuurlijk ook bij.
Ik moet ook gedag zeggen tegen mijn lerares, ze stopt er mee. Heel erg jammer maar lerares nummer 2 is ook een leuke vrouw, ze heeft een hele andere manier van lesgeven dus daar moet ik wel even aan wennen. De klassen worden steeds kleiner en voor de laatste 3 dagen zit ik in de klas met nog maar 1 andere student. Voor mij is het nu ook wel goed om naar huis te gaan. Eenmaal thuis denk ik daar echter anders over want ik word begroet met regen en kou..

​Dank jullie wel voor de lieve berichtjes en interesse in mijn avontuur!!

1. Karin:
    30 april 2018
    Wat fijn en leuk dat je moeder en Hanneke zijn geweest..
    Dan hebben ze echt even kunnen zien waar je al die tijd geweest bent!
    En wat staat die flamingo jurk je goed 👍🏻
    Leuk dat je ons op de hoogte hield v jouw avonduren .. vind het altijd erg leuk om te lezen :)
    Nu weer in je eigen huisje .. helaas wel met veel regen en kou..
    Knuffel van ons
  2. Lida:
    Hoi steef,
    Jammer dat het weer alweer voorbij is, maar heb genotten van je reisverslag , leuke foto's en gezellige dat je moeder ook is geweest , liefs lida
  3. Dini en Martin:
    30 april 2018
    Hoi Stefanie wat zonde dat jullie geen mooi weer hadden toen mama en Hanneke er waren.Maar wel lief dat ze gekomen zijn voor jou.Het weer word gelukkig wat beter hier en krijg je het w
    eekend toch ook zon in Nederland.En nu het bijhouden van de Spaanse lessen.Succes!!!liefs van Martin en Dini.